top of page
  • Writer's pictureDima Glikman

ממשלת ארה"ב אישרה את הסיבוב השני של מענקי הקורונה לאזרחיה!

הסיבוב השני של מענקי הקורונה בארה"ב יוצא לדרך. הנשיא דונלד טראמפ חתם השבוע על החוק במסגרתו יחולקו פעם נוספות מענקי קורונה לאזרחי ארה"ב בעקבות המגפה כדי לסייע כלכלית לאמריקאים שנפגעו מהמשבר. המענק שאושר הינו בסך של 600 $ למבוגרים בעלי הכנסה שנתית של עד 75,000 $, בתוספת 600 $ נוספים עבור כל ילד אמריקאי. ביום שלישי בלילה הודיע ​​משרד האוצר בארה"ב כי החל להנפיק את התשלומים בסך 600 דולר וכי האזרחים יחלו לקבל אותם החל מהשבוע. התשלומים יופצו באופן אוטומטי, ללא צורך בפעולה מצד הזכאים. נכון לעכשיו, יש משא ומתן נוסף להגדלת התשלום עד 2,000 דולר, אך כרגע הנושא לא אושר רשמית, כך שנעדכן אתכם בהתפתחויות. להלן מספר תשובות לשאלות שעשויות להיות לכם בנוגע לסיבוב הקרוב של מענקי הקורונה.


האם עליי לנקוט בפעולה כלשהי לקבלת המענק?

באופן כללי, לא. אם אתה זכאי ופרטי הבנק שלך ו/או פרטי הדיוור שלך קיימים במערכת ה-IRS, תשלום המענק יישלח אליך באמצעות הפקדה ישירה או באמצעות צ'ק בדואר, כפי שנעשה בסיבוב הראשון של המענקים.


איזו שנת מס משמשת לקביעת הזכאות לתשלום?

דוח המס שלך לשנת 2019 ישמש כדי לקבוע אם הנך זכאי לתשלום המענק.


כיצד אוכל לקבל את המענק אם לא הגשתי דוח מס לשנת 2019?

אם הנך מקבל תשלומי ביטוח לאומי מארה"ב ולא הגשת דוח מס לשנת 2019, לא תצטרך להגיש דוח על מנת לקבל את התשלום שלך - למס הכנסה האמריקאי כבר יש את המידע אודותיך. אם אינך מקבל תשלומי ביטוח לאומי מארה"ב, ולא הגשת דוח מס לשנת 2019, ייתכן שתצטרך להגיש את הדוח כדי לאשר את זכאותך או למלא הצהרה בדומה לסיבוב הראשון.


האם דוח המס שלי לשנת 2020 ישפיע על סכום המענק לו אני זכאי?

בחלק מהמקרים כן, אך רק לטובת האזרח. אם על סמך דוח המס שלך לשנת 2020 תהיה זכאי לתשלום גבוה יותר מהזכאות על סמך דוח המס שלך לשנת 2019 (נניח כי ההכנסה שלך ירדה מתחת ל-72,000$ בשנה), את/ה תהיו זכאים לקבל את ההפרש כהחזר מס. כמובן שהתשלום הנוסף יתקבל רק עם הגשת דוח המס לשנת 2020.


אם גובה המענק המגיע לך יהיה נמוך יותר על בסיס הכנסותיך לשנת 2020, אתה עדיין תוכל לשמור על התשלום הגבוה יותר שנשלח אליך על סמך דוח המס שלך לשנת 2019.


החלפתי את חשבון הבנק מאז שחולקו המענקים בסבב הראשון. איך אקבל את המענק שלי?

חלק מהמענקים בסבב הראשון הופקדו ישירות לחשבונם של הזכאים. אנו המלצנו לבחור בשיטה זו למי שיש חשבון בנק אמריקאי, מכיוון שמדובר שיטה מהירה ובטוחה יותר מאשר משלוח צ'ק בדואר. אם שינית את חשבון הבנק האמריקאי שלך מאז קבלת המענק האחרון, לא תוכל לשנות את פרטי חשבון הבנק שלך. במקום זאת, מס הכנסה ינסה להעביר את כספיך לחשבון הישן, התשלום יידחה, ומס הכנסה ישלח את המענק בצ'ק לכתובת שלך.


שיניתי כתובת מאז חלוקת המענקים בסבב הקודם. איך אקבל את המענק שלי?

אם קיבלת את התשלום באופן אלקטרוני בפעם האחרונה (העברה בנקאית לחשבון בנק אמריקאי), תקבל את המענק שלך באותה דרך גם הפעם. אם קיבלת המחאה בדואר בפעם האחרונה אך עברת מאז, ההמחאה תוחזר ככל הנראה למס הכנסה. אם התשלום שלך יוחזר, מס הכנסה יחזיק את התשלום שלך עד שתספק כתובת חדשה. עליך לעקוב אחר סטטוס התשלום היות וה-IRS לא יפנה אליך באופן אקטיבי מצידו לעדכון הכתובת.



החמצתי את המועד האחרון לקבלת התשלום בסבב הקודם. האם אני עדיין יכול לקבל את המענק הזה?

כן. אם לא נרשמת לקבל ולא קיבלת תשלום מקסימלי של 1,200 דולר בסבב המענקים הראשון, ייתכן שאתה זכאי לקבל את הכספים באמצעות החזר מס על ידי הגשת דוח מס לשנת 2020 כאשר ניתן יהיה להגישו בתחילת 2021.


אנחנו מאחלים שנה אזרחית טובה לכל קהל לקוחותינו!


9 views0 comments

Comments


bottom of page