top of page
  • Writer's pictureDima Glikman

החלה עונת הגשת דוחות המס וה-FBAR לארה"ב - כל מה שחשוב לדעת




לקוחות יקרים,


סיום שנת 2020 מסמלת את תחילתה של עונת הגשת דוחות המס וה-FBAR לרשויות המס בארה"ב. מטרת מייל זה הינה לרכז את המידע החשוב ביותר בכל הנוגע לחובות ההגשה, מועדי ההגשה, מסמכים נדרשים ועדכונים נוספים.


חובות ההגשה

כידוע, לאזרחי ארה"ב ישנן שתי חובות הגשה - דוח מס ודוח ה-FBAR, ולשניהם ישנם קריטריונים נפרדים לחובת הדיווח, כך שיתכן שאזרח מסוים צריך להגיש את שניהם, רק אחד מהדיווחים, או לא חייב כלל בהגשה. אנו מסקרים בצורה נרחבת את ספי הדיווח לכל אחד מהדיווחים בעמוד זה באתרנו.

יש לציין כי אנו ממליצים גם לאזרחים אשר אינם חייבים בהגשת דוחות מס אך זכאים לקבל החזרי מס מארה"ב, לממש את זכותם להגיש את דוחות המס לצורך קבלת ההחזרים (להזכירכם, התשלומים הללו מחושבים ומבוצעים במסגרת דוח המס השנתי). בשנים רגילות מדובר בעיקר במענקים בגין ילדים אמריקאיים או בגין תשלום שכ"ל באוניברסיטאות, אך השנה גם מי שלא קיבל את מענק הקורונה בארה"ב אך זכאי לקבלו (הראשון היה על סך $1,200 והשני על סך $600) - יכול לבקש אותם במסגרת דוח המס.


מועדי ההגשה

מועד הגשת דוחות המס ככלל הוא עד ה-15 באפריל, אך אזרחים המתגוררים מחוץ לארה"ב (לדוגמה, בישראל) מקבלים ארכה אוטומטית של חודשיים להגשת דוח מס - קרי יש להגיש את דוחות המס עד ה-15 ביוני. ניתן לבקש ארכה נוספת להגשת הדוח עד ה-15 באוקטובר. שימו לב! זוהי דחיה להגשת הדוח, לא לתשלום חבות המס (רלוונטי בעיקר לעצמאיים בישראל). יש לשלם מקדמת מס עד ה-15 באפריל גם אם הדוח צפוי להיות מוגש במועד מאוחר יותר, על מנת להימנע מקנסות. למי שהייתה חבות מס בשנת 2019 או הפך להיות עצמאי בשנת 2020, אנא צרו עימנו קשר ונסייע לכם בתשלום המקדמה ל-IRS.

מועד הגשת דוח ה-FBAR הוא ה-15 באוקטובר.

שימו לב! אם נולד לכם ילד שהינו אמריקאי במהלך שנת 2020, יש להנפיק לו SSN עד ל-15 ביוני על מנת להיות זכאים לקבל את המענק עבור ילדים בגין שנת 2020).


מסמכים נדרשים

המגבלה העיקרית שמעכבת את הגשת הדוחות לארה"ב היא טופס 106 מהמעביד לשכירים או דוח רווח והפסד לעצמאיים. לכן, ברגע שטפסים אלו יהיו זמינים עבורכם צרו איתנו קשר על מנת שנוכל להתחיל לעבוד על הדוחות שלכם. לעצמאיים, אנו ממליצים לפנות לרואה החשבון בישראל ולבקש ממנו קדימות בהכנת דוחות המס שלכם בישראל על מנת שנוכל להגיש את דוחות המס לארה"ב במועד.

בין המסמכים הנוספים שנדרשים (למי שרלוונטי) ניתן לכלול את טופס 867 (לבעלי הכנסה מריבית/דיבידנד/רווח הון) ופירוט תשלומים מביטוח לאומי (אבטלה, מילואים, חל"ת וכד').


לצורך הגשת דוח ה-FBAR יש להוציא "תעודת זהות בנקאית" מכל אחד מהבנקים בישראל בהם יש לכם חשבון, וכן סיכום שנתי לעמית מכל אחת מקרנות הפנסיה/השתלמות/קופות גמל שבבעלותכם.


למידע נוסף אנחנו מזמינים אתכם להתעדכן באתר שלנו במגוון תחומים נוספים.

אנחנו זמינים לרשותכם כאן תמיד.




6 views0 comments

Comments


bottom of page